Limit AutoFarm

KakoBr

Vagabond
Customer
I’m configuring the autofarm system on my server and I’d like to apply an area-based restriction.
The goal is não to allow autofarm only in certain maps, such as:
Forge of Gods, Imperial Tomb, Monastery of Silence, Stakatos Nest, Pagans Temple

I’m aware these zones are not currently defined in my configuration. My intention is to understand how to add these zones (or their correct IDs) so I can use them in:

auto_farm.properties

AutoFarmProhibitedZones =

I’m configuring the autofarm system on my server and I’d like to apply an area-based restriction.
The goal is não to allow autofarm only in certain maps, such as:
Forge of Gods, Imperial Tomb, Monastery of Silence, Stakatos Nest, Pagans Temple

I’m aware these zones are not currently defined in my configuration. My intention is to understand how to add these zones (or their correct IDs) so I can use them in:

auto_farm.properties

Crie a zona que você quiser colocando as coordenadas em gameserver/data/zone e depois insira o nome da zona criada em AutoFarmProhibitedZones

Tu vai ter que ir com o ADM nas extremidades do mapa de Forge, dar //loc, anotar a localização e colocar no arquivo, use só X e Y, não coloque o eixo Z. Tem que fazer manualmente, não sei se tem essa localização já definida em algum lugar, acho que não.

# Zones in which it is prohibited to use auto-farm
# Example: AutoFarmProhibitedZones = [giran_town_peace1],[giran_town_peace2] or simply AutoFarmProhibitedZones = [giran_town_peace1]
by the way, this config: AutoFarmProhibitedZones
is to PROHIBIT= NOT ALLOW farm in the specified zones.

Hello Kitty Omg GIF by Feliks Tomasz Konczakowski

Não, você fez apenas em uma sala? precisa ser em Monas completo.
Eu fiz em uma sala só pra testar, mas na prática é só vc ir nos cantos da área com o ADM e marcar as coordenadas com /loc
1754760322774.webp

Tu não precisa ser muito preciso na localização, porque não tem área farm perto de Monas.

Back