shift droplist

I will also write it in Greek because I know that many Greeks do not know English well:
Η δομή group περιέχει μία σειρά από πιθανότητες πτώσης (drop chances) για διαφορετικά αντικείμενα (items). Η πιθανότητα που αναφέρεται στη group είναι το συνολικό ποσοστό πιθανότητας για να πέσει κάποιο από τα αντικείμενα που περιέχονται στην ομάδα. Ας το αναλύσουμε:

  • Η πιθανότητα της ομάδας (group chance) είναι 11.718%. Αυτή είναι η συνολική πιθανότητα να πέσει κάποιο από τα αντικείμενα που αναφέρονται σε αυτή την ομάδα.
  • Κάθε reward αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο με το δικό του ποσοστό πιθανότητας:
    • Αντικείμενο 271: Πιθανότητα πτώσης 0.3507%.
    • Αντικείμενο 1799: Πιθανότητα πτώσης 46.8938%.
    • Αντικείμενο 1866: Πιθανότητα πτώσης 21.1025%.
    • Αντικείμενο 1871: Πιθανότητα πτώσης 31.653%.
Η συνολική πιθανότητα πτώσης αυτών των αντικειμένων (αν προσθέσουμε τις επιμέρους πιθανότητες) θα πρέπει θεωρητικά να φτάνει το 100%, αλλά επειδή η group chance είναι μικρότερη (11.718%), αυτό σημαίνει ότι υπάρχει 11.718% πιθανότητα να πέσει κάποιο από αυτά τα αντικείμενα όταν γίνεται μία τυχαία πτώση, και εντός αυτού του ποσοστού, οι επιμέρους πιθανότητες καθορίζουν ποιο αντικείμενο ακριβώς θα πέσει.
Ας υπολογίσουμε την πραγματική πιθανότητα πτώσης του αντικειμένου 271. Η πιθανότητα της ομάδας είναι 11.718%, και εντός αυτής της ομάδας, η πιθανότητα για το αντικείμενο 271 είναι 0.3507%.

Για να βρούμε την τελική πιθανότητα, πολλαπλασιάζουμε την πιθανότητα της ομάδας με την πιθανότητα του συγκεκριμένου αντικειμένου:

0.11718×0.003507=0.000411226860.11718 \times 0.003507 = 0.00041122686
Επομένως, η τελική πιθανότητα πτώσης του αντικειμένου 271 είναι περίπου 0.0411%, δηλαδή λίγο πάνω από 0.04%.

Για να διατηρήσουμε τις επιμέρους πιθανότητες πτώσης των αντικειμένων χωρίς αλλαγές, η πιθανότητα της ομάδας (group chance) θα πρέπει να είναι 100%. Αυτό σημαίνει ότι η συνολική πιθανότητα για την πτώση κάποιου αντικειμένου από την ομάδα είναι 100%, και οι επιμέρους πιθανότητες θα παραμείνουν όπως έχουν.

Έτσι, αν βάλεις group chance="100", οι πιθανότητες πτώσης των αντικειμένων θα είναι οι εξής:

  • Αντικείμενο 271: 0.3507%
  • Αντικείμενο 1799: 46.8938%
  • Αντικείμενο 1866: 21.1025%
  • Αντικείμενο 1871: 31.653%
Με αυτόν τον τρόπο, τα επιμέρους ποσοστά δεν θα επηρεαστούν.


Όταν έχετε περισσότερες από μία ομάδες σε μια λίστα ομαδοποιήσεων και ορίσετε κάθε ομάδα στο 100%, αυτό σημαίνει ότι κάθε ομάδα έχει 100% πιθανότητα να είναι ενεργή κατά την πτώση. Αυτό θα λειτουργήσει υπό την προϋπόθεση ότι το σύστημα πτώσεων υποστηρίζει πολλαπλές ομάδες με 100% πιθανότητα η καθεμία.

Αν όλες οι ομάδες έχουν group chance="100", τότε όλες οι ομάδες θα είναι ενεργές κατά την πτώση. Οι επιμέρους πιθανότητες των αντικειμένων θα εφαρμοστούν στη συνέχεια εντός κάθε ενεργής ομάδας.

Παράδειγμα:

  • Ομάδα 1 με group chance="100" και αντικείμενα:
    • Αντικείμενο A: 10%
    • Αντικείμενο B: 20%
  • Ομάδα 2 με group chance="100" και αντικείμενα:
    • Αντικείμενο C: 30%
    • Αντικείμενο D: 40%
Σε αυτή την περίπτωση, και οι δύο ομάδες θα είναι ενεργές και η πιθανότητα πτώσης των αντικειμένων εντός των ομάδων θα είναι όπως δίνονται (10%, 20%, 30%, 40%).
greek is so cringy when one tries to explain anything math/science related :p
 
anyway the whole post is not about how to change drop chance or anything server-related.
if you read from the start, it is about how a drop list is shown in-game in an html page for the player.

plus now that you set all groups to 100%, find the difference before-after, between "just over 0.04%." and "0.3507%" for the same item......
 
Here is the group with the actual drop rates calculated:

CSS:
<group chance="100">
    <reward item_id="271" min="1" max="1" chance="0.0410"/>
    <reward item_id="1799" min="1" max="1" chance="5.4939"/>
    <reward item_id="1866" min="1" max="1" chance="2.4732"/>
    <reward item_id="1871" min="1" max="1" chance="3.7080"/>
</group>
 
Here is the group with the actual drop rates calculated:

CSS:
<group chance="100">
    <reward item_id="271" min="1" max="1" chance="0.0410"/>
    <reward item_id="1799" min="1" max="1" chance="5.4939"/>
    <reward item_id="1866" min="1" max="1" chance="2.4732"/>
    <reward item_id="1871" min="1" max="1" chance="3.7080"/>
</group>
only 10000 mobs left to chance! keep goin
ofc i am joking.
but what will you achieve with this?
 
I really don't understand how much difference and impact what you are asking will have.
let's see then:

Shot00037.webp

i am a player and i see this. lets go farm
i farm but the mob will not give me adena every time, ops
time to flood with questions of all sorts.

if you choose that option to explain adena drop:
Shot00038.webp
re-read the whole topic and you get it
 
let's see then:

View attachment 4795

i am a player and i see this. lets go farm
i farm but the mob will not give me adena every time, ops
time to flood with questions of all sorts.

if you choose that option to explain adena drop:
View attachment 4796
re-read the whole topic and you get it
I think the issue is with you that you are not organising drop list correctly so it will be more understandable to players. There are so many customers under lucera and servers but I never saw this to be such a big issue.
 
I think the issue is with you that you are not organising drop list correctly so it will be more understandable to players. There are so many customers under lucera and servers but I never saw this to be such a big issue.
show me how an organized drop list looks like, i might get an idea of how to.

and yes there are so many x50000 servers with 1 single drop list used for every mob in the server
which anyway is just one single ID of one mob type, spam-spawned on the whole world (or the farm area)
i am in terror and i wish to never become a part of this

P.S.: the images i shared above are for refference only
 
show me how an organized drop list looks like, i might get an idea of how to.

and yes there are so many x50000 servers with 1 single drop list used for every mob in the server
which anyway is just one single ID of one mob type, spam-spawned on the whole world (or the farm area)
i am in terror and i wish to never become a part of this

P.S.: the images i shared above are for refference only
I hope this video will help you.
(My droplist is little different but I start modifying it for the player to understand the droplist better. (Its still on progress no time for l2 now :( )
I just notice now:
- When you are high level the drop is not always 100% to the items that have 100% drop chance. After I delevel my self to 80lvl I start to get the both items 100% every time. I guess the lvl difference is 9 (I need to check that).
 
I hope this video will help you.
(My droplist is little different but I start modifying it for the player to understand the droplist better. (Its still on progress no time for l2 now :( )
I just notice now:
- When you are high level the drop is not always 100% to the items that have 100% drop chance. After I delevel my self to 80lvl I start to get the both items 100% every time. I guess the lvl difference is 9 (I need to check that).
you quoted my message with out even reading?

you are all just messing with me there is no chance this is for real.
no other option than to quote myself
x50000 servers with 1 single drop list used for every mob in the server
which anyway is just one single ID of one mob type, spam-spawned on the whole world (or the farm area)
i am in terror and i wish to never become a part of this
quoted again after you just gave me an example of a
1 mob with ID: 50000 which is custom (made by you)
2 customly spawned on an irrelevant area of the map
3 with a custom droplist of 5 items

not to mention that you are using only 1 group for the whole drop list of this "wannabe" mob
 
you quoted my message with out even reading?

you are all just messing with me there is no chance this is for real.
no other option than to quote myself

quoted again after you just gave me an example of a
1 mob with ID: 50000 which is custom (made by you)
2 customly spawned on an irrelevant area of the map
3 with a custom droplist of 5 items

not to mention that you are using only 1 group for the whole drop list of this "wannabe" mob
Sorry mate, I am just tired from work and I didn't pay so much attention. Please send me an example drop list that you want to make and what you want exactly to achieve I will try to do my best to help you.
 
no offence, i will try to add in all this:
@MetaMan @rihosedemon
tell me how to explain this to a player (without the group_chance)
normal untouched part of droplist of Elroki:
Shot00041.webp
set whatever rate you want, i am telling the player that enchant armor S is close to 30%
1st hour players will pk each other to ks the elroki
and 1 hour later -> petition flood. what do i do now?

also
@MrTitan is there a way to display the adenas with min-max like this:
Shot00041.webp
and at the same time display key-mats only with 1 value (or any else that will have max drop = 1 item, which also makes min drop = 1 item)
like this:
Shot00041.webp


which would give this final result in the droplist:
Shot00042.webp
 

Attachments

  • Shot00041.webp
    Shot00041.webp
    7 KB · Views: 3
Last edited:
no offence, i will try to add in all this:
@MetaMan @rihosedemon
tell me how to explain this to a player (without the group_chance)
normal untouched part of droplist of Elroki:
View attachment 4799
set whatever rate you want, i am telling the player that enchant armor S is close to 30%
1st hour players will pk each other to ks the elroki
and 1 hour later -> petition flood. what do i do now?

also
@MrTitan is there a way to display the adenas with min-max like this:
View attachment 4800
and at the same time display key-mats only with 1 value (or any else that will have max drop = 1 item, which also makes min drop = 1 item)
like this:
View attachment 4801


which would give this final result in the droplist:
View attachment 4803

Hi friend. Do you sell these html drop sheets?
 
in addition to metaman's example calculations :
if you choose to set the group_chance to 100%
look how fucked up the droplist (drop chance of each item) turns out to look:
Shot00043.webp
all this, it's a lie...

with the same rates->
the REAL drop CHANCE of any item in this list is:
Shot00000.webp

p.s.: don't mind the adena quantity

@Holst it is only a line in strings. start experimenting
 

Attachments

  • Shot00000.webp
    Shot00000.webp
    10.2 KB · Views: 2
no offence, i will try to add in all this:
@MetaMan @rihosedemon
tell me how to explain this to a player (without the group_chance)
normal untouched part of droplist of Elroki:
View attachment 4799
set whatever rate you want, i am telling the player that enchant armor S is close to 30%
1st hour players will pk each other to ks the elroki
and 1 hour later -> petition flood. what do i do now?

also
@MrTitan is there a way to display the adenas with min-max like this:
View attachment 4800
and at the same time display key-mats only with 1 value (or any else that will have max drop = 1 item, which also makes min drop = 1 item)
like this:
View attachment 4801


which would give this final result in the droplist:
View attachment 4803
επειδή βλέπω ότι έχεις μεγάλο νταλκά θα σε βοηθήσω με δύο κλικ να τα αλλάξεις όλα.
ξέρω ότι είσαι έλληνας για αυτό τα γράφω ελληνικά.
δώσε μου λίγο χρόνο και θα σου στείλω τον κώδικα python για να το κάνεις.
 
επειδή βλέπω ότι έχεις μεγάλο νταλκά θα σε βοηθήσω με δύο κλικ να τα αλλάξεις όλα.
ξέρω ότι είσαι έλληνας για αυτό τα γράφω ελληνικά.
δώσε μου λίγο χρόνο και θα σου στείλω τον κώδικα python για να το κάνεις.
πιστεψε με ξερω καλυτερα τα αγγλικα απο τα ελληνικα και προτιμω καλυτερα τα αγγλικα ,ευχαριστω
 
πιστεψε με ξερω καλυτερα τα αγγλικα απο τα ελληνικα και προτιμω καλυτερα τα αγγλικα ,ευχαριστω
δεν το έγραψα στα ελληνικά για αυτό το σκοπό που νομίζεις, τέλος πάντων
 
δεν το έγραψα στα ελληνικά για αυτό το σκοπό που νομίζεις, τέλος πάντων
no offence, i am being serious, i really prefer english, did not think of anything, i just like english better
 
it's a gift because christmas is coming.
Lmao Lol GIF by Chicken Shop Date


Put only the Mobs that make drop items.
 

Attachments

Back
Top