How to tune enchant of equipment.

1. Chances of enchant - data/ecnhant_items.xml

Code:
<chances type="ARMOR">Chance for normal armor
        <chance val="100"/>
        <chance val="100"/>
        <chance val="100"/>
        <chance val="50"/>
        <chance val="50"/>
        <chance val="33"/>
        <chance val="25"/>
        <chance val="20"/>
        <chance val="14"/>
        <chance val="11"/>
        <chance val="8"/>
        <chance val="6"/>
        <chance val="5"/>
        <chance val="4"/>
        <chance val="3"/>
        <chance val="2"/>
        <chance val="2"/>
        <chance val="1"/>
        <chance val="1"/>
        <chance val="1"/>
    </chances>
    <chances type="FULL_ARMOR"> Chance for Full Armor
        <chance val="100"/>
        <chance val="100"/>
        <chance val="100"/>
        <chance val="100"/>
        <chance val="50"/>
        <chance val="50"/>
        <chance val="33"/>
        <chance val="25"/>
        <chance val="20"/>
        <chance val="14"/>
        <chance val="11"/>
        <chance val="8"/>
        <chance val="6"/>
        <chance val="5"/>
        <chance val="4"/>
        <chance val="3"/>
        <chance val="2"/>
        <chance val="2"/>
        <chance val="1"/>
        <chance val="1"/>
    </chances>
    <chances type="JEWELRY"> Chance for Jewelry
        <chance val="100"/>
        <chance val="100"/>
        <chance val="100"/>
        <chance val="50"/>
        <chance val="50"/>
        <chance val="33"/>
        <chance val="25"/>
        <chance val="20"/>
        <chance val="14"/>
        <chance val="11"/>
        <chance val="8"/>
        <chance val="6"/>
        <chance val="5"/>
        <chance val="4"/>
        <chance val="3"/>
        <chance val="2"/>
        <chance val="2"/>
        <chance val="1"/>
        <chance val="1"/>
        <chance val="1"/>
    </chances>

2. How to configure detailed settings for scroll.

Path - gameserver\data\enchant_items.xml
Main description of parameters and their value:
  • id="959" - item id
  • infallible="false/true" - crush item or drop to 0
  • on_fail="CRYSTALIZE/RESET/NONE" - CRYSTALIZE : Crush on Crystal . RESET: drop to zero . NONE: Will leave value of enchanting on the same place.
  • chance_bonus="" Additional bonus to enchanting. 0.2 + 20%
  • grade="" - Item Grade
  • levels min="0" max="20" - Min and Max . Improvement level for a roll and the maximum level of a enchant scroll
  • items_restrict - what enchant WEAPON or ARMOR. Weapon or Armor.
1. Example what would dump on +3 at not successful enchanting
<scroll id="HERE SCROLL ID" infallible="false" reset_lvl="3" on_fail="RESET" chance_bonus="0" grade="S">
<levels min="0" max="20" />
<items_restrict type="WEAPON"/>
</scroll>

2. An example of enchanting not on +1, and on + how many that for 1 to enchant. In it an example sharpening will sharpen on +3 to the current value at success.
<scroll id="HERE SCROLL ID" infallible="false" reset_lvl="0" increment="3" on_fail="RESET" chance_bonus="0" grade="S">
<levels min="0" max="20" />
<items_restrict type="WEAPON"/>
</scroll>

3. How to make that enchanting did not dump value at all, and left previous.
<scroll id="HERE SCROLL ID" infallible="false" reset_lvl="0" on_fail="NONE" chance_bonus="0" grade="S">
<levels min="0" max="20" />
<items_restrict type="WEAPON"/>
</scroll>

4. How to add additional chance to a scroll of 20% for example
<scroll id="HERE SCROLL ID" infallible="false" reset_lvl="0" on_fail="RESET" chance_bonus="0.2" grade="S">
<levels min="0" max="20" />
<items_restrict type="WEAPON"/>
</scroll>

5. Add scroll for enchanting unique item id
Unique scroll for unique item. Example:
Where scroll id="13540" is unique scroll
items_restrict type of item - WEAPON or ARMOR
item id="13539" - Item ID for enchant

Final result:
<scroll id="13540" infallible="false" on_fail="CRYSTALIZE" chance_bonus="0" grade="NONE">
<levels min="0" max="23" />
<items_restrict type="WEAPON">
<item id="13539" />
</items_restrict>
</scroll>
 
Last edited:
ATTENTION! THE CHANCE OF ENCHANTING HAS BEEN MOVED TO data/enchant_items.xml
Example:
<scroll id="6574" infallible="false" reset_lvl="0" on_fail="RESET" chance_bonus="0" grade="C">
<levels min="0" max="20" />
<items_restrict type="ARMOR"/>
<chances type="ARMOR">Chance for normal armor
<chance val="100"/>
<chance val="100"/>
<chance val="100"/>
<chance val="50"/>
<chance val="50"/>
<chance val="33"/>
<chance val="25"/>
<chance val="20"/>
<chance val="14"/>
<chance val="11"/>
<chance val="8"/>
<chance val="6"/>
<chance val="5"/>
<chance val="4"/>
<chance val="3"/>
<chance val="2"/>
<chance val="2"/>
<chance val="1"/>
<chance val="1"/>
<chance val="1"/>
</chances>
<chances type="FULL_ARMOR"> Chance for Full Armor
<chance val="100"/>
<chance val="100"/>
<chance val="100"/>
<chance val="100"/>
<chance val="50"/>
<chance val="50"/>
<chance val="33"/>
<chance val="25"/>
<chance val="20"/>
<chance val="14"/>
<chance val="11"/>
<chance val="8"/>
<chance val="6"/>
<chance val="5"/>
<chance val="4"/>
<chance val="3"/>
<chance val="2"/>
<chance val="2"/>
<chance val="1"/>
<chance val="1"/>
</chances>
<chances type="JEWELRY"> Chance for Jewelry
<chance val="100"/>
<chance val="100"/>
<chance val="100"/>
<chance val="50"/>
<chance val="50"/>
<chance val="33"/>
<chance val="25"/>
<chance val="20"/>
<chance val="14"/>
<chance val="11"/>
<chance val="8"/>
<chance val="6"/>
<chance val="5"/>
<chance val="4"/>
<chance val="3"/>
<chance val="2"/>
<chance val="2"/>
<chance val="1"/>
<chance val="1"/>
<chance val="1"/>
</chances>
</scroll>
 
Last edited:
Possible to make different rate for Mage and Fighter weapons ?


5. Add scroll for enchanting unique item id
Unique scroll for unique item. Example:
Where scroll id="13540" is unique scroll
items_restrict type of item - WEAPON or ARMOR
item id="13539" - Item ID for enchant

Final result:
<scroll id="13540" infallible="false" on_fail="CRYSTALIZE" chance_bonus="0" grade="NONE">
<levels min="0" max="23" />
<items_restrict type="WEAPON">
<item id="13539" />
</items_restrict>
</scroll>

delete default scrolls and add scrolls with id mage/fighter weapons
 
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